יום רביעי, 1 ביולי 2020

ה-14 ביולי הישראלי?

                           ישראלים! שימו לב! לפני ה-14 ביולי 2020?

בעוד שבועיים בדיוק יחגוג העם הצרפתי את החג הלאומי ויום העצמאות הרשמי של הרפובליקה החמישית. היום הנבחר הוא יום הבסטיליה, זה היום שבו העם הצרפתי הפשוט הפיל את חומות כלא הבסטיליה, סמל השלטון הפאודלי-מלוכני-מושחת ואבסולוטי עד זרא של לואי ה-16. יום זה מסמל את נקיעת הנפש, שאט הנפש, גועל הנפש ובכי הנפש של העם מן השלטון בבחינת "אי-אפשר להמשיך בצורה הזאת". היום הזה מייצג את אחד משיאי המהפכה הצרפתית, אירוע שנחשב כקו פרשת המים שממנו והלאה מתחיל להתבסס המערב הנאור הדמוקרטי והליברלי עד ימינו אלה על כול צורותיו וגווניו. במהפכה הצרפתית היה שימוש נואש בכוח אלים של העם הזועם כנגד שלטון אטום ואכזר, מה שהוביל למרחץ דמים איום ונורא... שרק אחרי שנים רבות הוביל ל"מעז יצא מתוק"...

ביולי 2011 התנהלה המחאה החברתית הגדולה, השקטה והתרבותית של העם הישראלי כנגד שלטון נבחר כחוק אך אטום -- ונכשלה כישלון חרוץ. מאז עברה ועוברת החברה הישראלית תהליכים של קיצוניזציה, ימיניזציה, דתיזציה ומשיחיזציה של כל דבר שזז בחללה. כמו כן, המעבר מסוציאל-דמוקרטיה (מדינת רווחה/סעד מודרנית) לקפיטליזם חזירי בנוסח האמרקני כמעט והושלם עם מות החמור של השמאל הישראלי. התהליכים האלה עוברים אמפליפיקציה מסיבית בחסות משבר הקורונה שמשרת היטב את שינויי העומק האלה... "והחלש בעת הזאת ידום וימות ואין זה משנה אם ימני הוא, שמאלי, מרכזי, מזרחי או אשכנזי, ערבי או חרדי או אפילו חייזרי...".

נראה כאילו "נקיעת הנפש" (נא לקרוא בעיון את פרק כג' בספר יחזקאל... מזכיר מאוד את ימי שני הבנימינים דהיום) של האזרח הישראלי הקטן הגיעה אולי לזו של האזרח הצרפתי הפשוט של 1789? האטימות, חוסר הרגישות, חוסר הבושה של השלטון הישראלי דהיום די דומה לאלה של לואי ה-16... ומה עם העם? האם ייתכן שאין מנוס מ-14 ביולי ישראלי?

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה