יום שבת, 12 בספטמבר 2020

על גשר ודגל

                                                   הגשרים של מחוז ציון 

בשבועות האחרונים ("מה לעשות...כך זה יוצא" כמו שאומרים הצעירים) אני נוסע בכביש 6 מכפר יהושע בצפון למיתר שבדרום, בשעות בין הערביים של מוצאי השבתות (חוזרים משעשועי נכדים) וזוכה לחווייה יוצאת דופן של תמונה וקול: על פני עשרות גשרים הנמתחים מעל לאוטוסטרדה (אלה גשרים שאינם תלויים מעל ואדיות, נחלים, נהרות שוצפים ומים סוערים) מתגודדות חבורות גדולות של אנשים: גברים, נשים וטף ומנופפות בדגלי ישראל ולצידם דגלים שחורים ותולות שלטי חוצות ענקיים עם כיתובים בנוסח "מושחתים...לכו הביתה" וכדומה. ברגעי ההתקרבות לכל גשר, מתפוצצת קקופוניה של צפירות צופרי המכוניות הנעות וחולפות מתחתיו (במוצאי שבת הכביש הרחב גדוש ברכבים של עמך ישראל שחוזר מביקורים וטיולים...) ולא ברור האם בצפירות אהדה או צפירות התנגדות עסקינן? במקביל, ברדיו שברכב שומעים את דיווחי השדרנים על אותן הפגנות בגשרים במקביל להפגנות בירושלים, בתל-אביב ובקיסריה ועוד.
והנה, דווקא הערב, לנוכח המופע הזה, ומשום מה, פרץ מתוך זיכרוני והופיע לנגד עיני הספר של רוברט ג'יימס וולר "הגשרים של מחוז מדיסון" משנת 1992 וביתר בהירות, הסרט בשם הזה מ-1995 בכיכובם של מריל סטריפ וקלינט איסטווד... ספר וסרט על אהבה, רומנטיקה ושמאלץ... אבל האסוציאציה היתה ה ג ש ר י ם . בספר/סרט אלה גשרים ישנים מעץ ונוסטלגיה שראויים לשימור ומשמשים תפאורה לאהבה... וכאן הערב, אלה גשרים חדשים מבטון ואספלט המשמשים תפאורה למחאה...
בגשרים של מחוז מדיסון, במדינת איובה שבארצות הברית, לא היו דגלים ושלטים כי אהבה אינה זקוקה להם, אהבה זקוקה לבני אדם שהם ביחד... מחאה זקוקה להמונים, דגלים ושלטים ולא רק לצרכי הפגנה...

          גשרים ודגלים

נוהג מצפון לדרום,
מעמק יזרעאל הירוק
לבקעת באר שבע הצהובה.
שעת בין ערביים,
מימין, כתומה שוקעת.
בחלל, בפנים משדרים
על הפגנות:
משמאל בבירה
ומימין בקיסריה
והכוונה היא
משמאל ומימין
לדרך רבין.
ומולי, על הגשרים, אזרחים
מכל המינים, גילים ומגזרים,
מנופפים בדגלי כחול לבן
וביניהם ניסים שחורים
המתנוססים מעל פסולים
שעל שלטים תלויים...
בבחינת "פקודה בלתי חוקית בעליל"
שמעליה נעוץ דגל הסירוב!!!

תגובה 1:

  1. היי, אני כל כך מתרגשת לקבל בחזרה את הנישואים השבורים שלי ואת בעלי בחזרה אחרי שהוא עזב אותי ואת שני הילדים שלנו בשביל אישה אחרת. אחרי 8 שנות נישואים, בעלי ואני ניהלנו ויכוח אחד עם השני עד שהוא עזב אותי לבסוף ועבר לקליפורניה כדי להיות עם אישה אחרת. הרגשתי שהחיים שלי נגמרו והילדים שלי חשבו שלעולם לא יראו את אביהם יותר. ניסיתי להיות חזקה רק בשביל הילדים, אבל לא יכולתי לשלוט בכאבים שעינו אותי, הלב שלי התמלא עצב וכאב, כי באמת הייתי מאוהבת בבעלי. אני חושבת עליו כל יום ולילה ואני תמיד רוצה שהוא יחזור אליי, הייתי ממש מוטרדת והייתי צריכה עזרה, אז חיפשתי עזרה באינטרנט ונתקלתי באתר שהציע שד"ר אפטה יכול לעזור לי לחזור מהר , אז הרגשתי שאני צריך לנסות את זה. יצרתי איתו קשר והוא אמר לי מה לעשות ועשיתי את זה, ואז הוא עשה לי (Love Spell). 48 שעות לאחר מכן, בעלי באמת התקשר אלי ואמר לי שהוא כל כך מתגעגע אליי ולילדים, כל כך מדהים!! אז הוא חזר באותו יום, עם הרבה אהבה ושמחה, והתנצל על טעותו ועל הכאב שהוא גרם לי ולילדים. אז, מאותו יום ואילך, נישואינו היו חזקים יותר מבעבר, הכל הודות לד"ר APATA. הוא כל כך חזק והחלטתי לשתף את הסיפור שלי באינטרנט. ד"ר אפטה הוא גלגל כישוף אמיתי ועוצמתי שתמיד אתפלל לחיות זמן רב כדי לעזור לילדים שלי בעת צרה אם אתה כאן וצריך את האקס שלך בחזרה או את בעלך עבר לאישה אחרת, אל תבכה יותר, צור קשר עם הקוסם החזק הזה עכשיו. הנה איש הקשר שלו: שלח לו דוא"ל בכתובת:drapata4@gmail.com, אתה יכול גם לשלוח לו Whatsapp/viber עם המספר הזה (+22958359273), תודה

    השבמחק