יום ראשון, 30 באוגוסט 2020

שינזו וביבו...יחי ההבדל הקטן

                                                 זה מול זה... והפער! למה? 

ביום שישי, 28.08.2020 -- בתוך אחד מהגלים שמבנים, כעת חיה, את התקופה ההיסטורית הגלובלית הקרויה "ימי קורונה", והיא כבר בת מעל חצי שנה בגיל -- הופיעה הידיעה הבאה בכול אתרי החדשות בעולם ובארצנו הקטנה והאימפריאלית, ידיעה על התפטרותו של מנהיג זקן ואהוד, של עם רחוק אי שם (ולא, אין הכוונה למר לוקשנקו המנהיג הדיקטטור הזקן שמסרב לרדת מכיסאו המתנדנד...):
   "בריאותי החלה להידרדר באמצע החודש שעבר... לא רוצה שענייני יפגעו בקבלת ההחלטות הפוליטיות... איני יכול להמשיך לכהן כראש ממשלה אם אין לי את הביטחון שאוכל לבצע את העבודה שופקדה בידי על ידי העם... אני מתנצל מעומק ליבי על שלמרות כל התמיכה שקיבלתי מהעם היפני, אני עוזב את התפקיד כשנותרה שנה שלמה לכהונה שלי"
וכן, לא מה שחשבתם, לא מדובר במדינה ועם נידחים אי שם! מדובר באומה בת קרוב ל-130 מיליון אזרחים, עשירה כקורח, בעלת היסטוריה ותרבות מפוארים בני אלפי שנים, קיסרות שהפכה לדמוקרטיה מתקדמת אחרי מלחמת העולם השנייה בעקבות טראומה מכוננת... וכן, מדובר במנהיג נבחר שכבר מכהן מעל שמונה שנים רצופות בתפקיד (הכי ארוך בתולדות ארצו הדמוקרטית), מנהיג ליברלי דמוקרטי בנוסח הסקנדינבי שלא סובל ממחלה סופנית רחמנא ליצלן אלא ממחלת מעי דלקתית כרונית שהיא ברת טיפול ולא חשוכת מרפא... ובכל זאת הוא מתפטר כי הוא אדם ולא מגלומן חסר מעצורים... איזה צניעות, ביקורת עצמית והבנה שהמדינה זה לא הוא... הוא רק משרת ציבור ולא רק הקלפי קובעת אלא הערכים והכבוד למשלם המיסים...

וכאן לעומת שם! הפער הבלתי נתפס בין שני העמים, שני המנהיגים, שתי המדינות ושלל הצרות של הקטנה לעומת הגדולה... את ההשוואות בין שתי התרחישים יעשה כל אדם במוחו... אבל קשה, קשה מנשוא, שלא לקנא בעם ההוא, אי שם!?

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה