יום ראשון, 15 באוקטובר 2023

האם 'המשכיל בעת ההיא ידום'?

  פרפרזה על נאום עמוס הנביא מלפני קרוב לשלושת אלפי שנה - בכיכר העיר! לא בכנסת.

הנביא עמוס חי ופעל בתקופת מלך ישראל ירבעם השני במחצית הראשונה של המאה השמינית לפני הספירה. בספרות המחקר הוא קרוי "הנביא הסוציאליסט" על שום רגישותו העזה לפערים חברתיים בין האליטות המלכותיות  לבין העם הפשוט ועוולות קשות מנשוא [בימינו אנו, מדובר בנביא שהוא שמאלן, אנרכיסט ופריבילג].

הנאום הזה מופיע בספר עמוס, פרק ה', פסוקים א'-ט"ו. הוא נישא בכיכר העיר או שער העיר, קבל עם ועדה, בעיר שומרון כשהוא לבוש בג'לביה קרועה, כיסוי ראש ואוחז במטה רועים (הוא היה נוקד מתקוע, רועה צאן בהוויתו) [בימינו אנו, מדובר במובילים והדוברים מעל הבמות ברחבי ערי ישראל, הצמתים והגשרים] - בניגוד למראה המובילים והדוברים בכנסת ישראל אשר בירושלים ובאמצעי התקשורת, כשהם חנוטים בחליפות ארמני ועניבות מצועצעות וצבעוניות!?

והרי הנאום ככתבו וכלשונו מתורגם לשפה העברית של ימינו אנו:

"שמעו את הדבר הזה אשר אנוכי נושא עליכם - קינה - בית ישראל. נפלה, לא תוסיף קום בתולת ישראל, ניטשה על אדמתה, אין מקימה. כי כה אמר ה'שכל הישר והטוב' [אלוהים...]: העיר היוצאת אלף תשאיר מאה; והיוצאת מאה תשאיר עשרה, לבית ישראל. כי כה אמר ה'שכל הישר והטוב' לבית ישראל: דירשוני וחיו. ואל תדרשו בית-אל, והגלגל לא תבואו ובאר שבע לא תעבורו, כי הגלגל יגלה ובית-אל יהיה לאוון [ואל תשלטו על עזה והגדה, שטחים כבושים, שם יושב עם אחר תחת שלטון שלכם, והתוצאה לטווח ארוך היא אוון ושנאות]. דרשו את ה'שכל הישר והטוב' וחיו!, פן יצלח כאש בית יוסף ואכלה ואין מכבה לבית-אל. ההופכים ללענה משפט, וצדקה לארץ הניחו [נתניהו, לוין, סמוטריץ, בן גביר ורוטמן: אל ההופכים את המשפט ללענה ואת הצדק רומסים לארץ - ממשלת זדון על מלא מלא בעזרת השם שרשום בטאבו על שם גפני את גולדקנופף]. עושה כימה וכסיל, והופך לבוקר צלמוות, ויום לילה החשיך, הקורא למי הים וישפכם על פני הארץ, אלוהים שמו [זה האלוהים של פורום קהלת וחסידיו ולא ה'שכל הישר והטוב'> וכך קיבלנו את השביעי באוקטובר 2023 - בוקר ויום הפכו לצלמוות ולילה]. המבליג שוד על עז(-נפש), ושוד על מבצר יבוא. [הם, הנהגת הזדון] שנאו בשער מוכיח ודובר תמים יתעבו [מתעבים ביקורת עליהם, רוצים דיקטטורה ומשילות אין קץ]. לכן יען בושסכם על דל, ומשאת בר תקחו ממנו, בתי גזית בניתם ולא תשבו בם, כרמי חמד נטעתם ולא תשתו את יינם [הנהגה מושחתת מנותקת ששמה קצוץ על העם שלה - שוד הדל וגנבת לחמו של העני בעוד הם בונים טירות בקיסריה ושותים שמפניות וורודות בחמגשיות]. כי ידעתי רבים פשעכם ועצומים חטאתיכם, צוררי צדיק, לוקחי כופר, ואביונים בשער היטו.>>> לכן המשכיל בעת ההיא ידום כי עת רעה היא [הבאתם אסון ידוע מראש ולכן המשכיל, זה שהזהיר וחזר והזהיר, בעל ה'שכל הישר והטוב', כעת ישתוק! אבל בתום האפוקליפסה הוא יפתח את פיו ויורה רותחת תקבור אתכם חיים, אבל גם אותו משכיל יצטרך להכות על חטא כי הוא נדם לפני האסון ולא זעק מספיק או עד הורדת ההנהגה הזדונית גם בכוח לפני האסון, לפני האסון... כי הוא היה דמוקרט אמיתי ושמאלן ואנרכיסט ופריבילג שבניו ונכדיו ממלאים כעת את בתי הקברות]... [וכעת לעתיד] דרשו טוב ואל רע למען תחיו ויהי כן ה'שכל הישר והטוב' (אלוהים) אתכם כאשר אמרתם. שנאו רע ואהבו טוב והציגו בשער משפט! [שופטים שלא אתם בחרתם!]... ואז אולי יחנן 'אלוהים' את שארית יוסף שיישאר אחרי האסון... אולי ואולי לא?!?

 אוי, אוי לנו,שאותו עמוס מלפני שלושת אלפי שנה הבין כל כך טוב ויעץ כל כך טוב, אבל ברדוגו/ריקלין/ מגל/סגל כפול 2, הלא הם כלבי השטן גברו על אותו עמוס הרועה והמליכו עלינו מנהיג טועה, שוטה ואטום לב... ואידך זיל וגמור



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה