יום שבת, 7 בנובמבר 2020

אגב "החלום האמריקאי" -- "החלום הציוני", לאן?

                                              "החלום הציוני" במעלה או מדרון הדורות?!

ב-1931 יצא לאור בארה"ב ספר היסטוריה מכונן, עמוד תווך בהיסטוריוגרפיה האמריקאית, בשם "האפוס של אמריקה". הוא נכתב על ידי ג'יימס טראסלו אדמס (1945-1878), פובליציסט והיסטוריון פופולרי של תולדות ארה"ב. בספר הזה נטבע לראשונה המושג האייקוני "החלום האמריקאי" שהפך להיות ביטוי נרדף לשוויון הזדמנויות  העומד בפני כל צעיר וצעירה שחולמים על עתיד טוב יותר בזכות כישרון ועבודה קשה... וכך (בתהליך שהחל ב-1776 ונמשך עד ימינו) הפכה החצי יבשת הזאת לאבן שואבת לחולמים בכול היבשות האחרות על פני הגלובוס, גם לחולמים יהודים, ונוצר העם החדש שיצר את הדמוקרטיה המערבית העוצמתית ביותר על פני הכדור...

... 34 שנים קודם לכן, באוגוסט 1897 בעיר בזל הגיח לאוויר העולם "החלום הציוני" שתמציתו בחתירה כפולה להשגת שתי מטרות-על: הקמת מדינת לאום יהודית בארץ ישראל אחרי אלפיים שנות גלות סבילה וסובלנית, וריכוז רוב העם היהודי המפוזר בגלויות אם לא כולו באותה המדינה העתידית. המטרה הראשונה הושגה בתוך 50 שנה... המטרה השנייה לא הושגה עד היום (רק לפני מספר שנים הגענו לכך שמעט מעל ל-50% מהיהודים חיים במדינת היהודים). באופן מקרי או מכוון תורגם ספרו של אדמס על "החלום האמריקאי" לעברית ויצא לאור ב-1948 שנת ההקמה של מדינת ישראל [ג'יימס ט. אדמס, האפוס של אמריקה, תרגום ראובן גרוסמן ובעריכת נתן ביסטריצקי, הוצ' מוסד ביאליק, ירושלים, 1948] ! 

על מהלך ההתפתחות והגורל של "החלום האמריקאי" בעשורים האחרונים וביתר שאת בתקופת הפנדמיה הנוכחית -- מן הראוי לשאול את העם האמריקאי... ברם אולם, על מהלך ההתפתחות והגורל של "החלום הציוני" במדינת היהודים בת ה-72 מן הראוי ואף החובה לשאול את העם היושב בציון, כעת חיה בימים אלה, ימי אותה הקורונה חוצת היבשות. שתי החברות הן במצב של שסע פנימי עמוק מכול מיני סיבות שונות ומשבר פוליטי-חברתי חסר תקדים... ובכן, כדי להחליט עם במעלה או במדרון עסקינן בהקשר ל"חלום הציוני", אציע כאן סרגל מדידה על ידי ציון ארבעה או חמישה רגעים מכוננים באותם 72 שנים ואת הניתוח והמסקנות אשאיר לקוראים ולחולמים הצעירים : 
(א) מלחמת הקוממיות של מדינת ישראל בין סוף נובמבר 1947 ליולי 1949... המלחמה הארוכה, הקשה והעקובה ביותר מדם הנופלים בתולדות המדינה...
(ב) הרגעים הראשונים אחרי סיום מלחמת ששת הימים ב-1967... זה הזמן שבו קרה אירוע פיזיולוגי יחיד בתולדות הגזע האנושי: כיוון זרימת השתן בגופן של הנהגות המדינה מאז ועד ימינו התהפך והוא זורם בניגוד לכוח הכבידה ובמקום לצאת מהשופכה למטה הוא עולה ומתיישב בין קפלי המוחות ורובץ שם כביצת יתושים מזמזמים... באוויר רווי שיכרון כוח...
(ג) רצח פוליטי של ראש ממשלה נבחר על ידי אזרח יהודי בנובמבר 1995... חציית קו אדום ראשון בדמוקרטיה היהודית הצעירה...
(ד) ב-2020 תחת כנפי הקורונה מסתיים עשור של מחיקת כול הקווים האדומים ואובדן כול הבושות שהיו כאן אי פעם כאשר ביצת השתן המוחית הפכה לשבר כלכלי-חברתי-פוליטי בלתי פתיר...
(ה) בין ב' ל-ד' חלפו מעל 50 שנה של שליטה על עם אחר כאילו דבר של מה בכך...

                                                      מעלה או מדרון???



2 תגובות:

  1. קשישא היקר יש לי השגות על הכינוי שבחרת שכן ישנו חוסר הלימה מוחלט בין המילה קשישא לרוח הצעירה הרוויזיוניסטית המנשבת בליבך
    אבינו יצחק קראתי את אשר פרסמת ולומר לך בכנות החלום היהודי האותודוקסי הציוני האלוקי זה אתה בהתגלמותך כפי שאתה ידעתי מה אני מדבר כי זכיתי להכיר אותך אתה אדם דוגמא ומופת לכל יהודי עוזר לזולתו עוזר לחולים עושה צדקות ורופא בחסד עליון למה כל כך השבח תשאל? והיכן התגלמות החלום היהודי ואענה בקצרה שכל פעלך ועשייתך נשארו בכתלי בית החולים שיחת האחיות והחולים הנדכאים וזאת עקה ענוונותך העצומה מעולם לא ביקשתתהילה ופרסום או כסף שלא אחת הונח על שולחנך ואסכם ואומר בשבילי אתה החלום היהודי אתה דוגמה ומופת אתה ראוי לכל השבחים וקצרה היריעה
    אהבתי אותך אבינו יצחק עלה והצלח ריבונו של עולם מסקיט ושומע אותך תדיר

    השבמחק
  2. היי, אני כל כך מתרגשת לקבל בחזרה את הנישואים השבורים שלי ואת בעלי בחזרה אחרי שהוא עזב אותי ואת שני הילדים שלנו בשביל אישה אחרת. אחרי 8 שנות נישואים, בעלי ואני ניהלנו ויכוח אחד עם השני עד שהוא עזב אותי לבסוף ועבר לקליפורניה כדי להיות עם אישה אחרת. הרגשתי שהחיים שלי נגמרו והילדים שלי חשבו שלעולם לא יראו את אביהם יותר. ניסיתי להיות חזקה רק בשביל הילדים, אבל לא יכולתי לשלוט בכאבים שעינו אותי, הלב שלי התמלא עצב וכאב, כי באמת הייתי מאוהבת בבעלי. אני חושבת עליו כל יום ולילה ואני תמיד רוצה שהוא יחזור אליי, הייתי ממש מוטרדת והייתי צריכה עזרה, אז חיפשתי עזרה באינטרנט ונתקלתי באתר שהציע שד"ר אפטה יכול לעזור לי לחזור מהר , אז הרגשתי שאני צריך לנסות את זה. יצרתי איתו קשר והוא אמר לי מה לעשות ועשיתי את זה, ואז הוא עשה לי (Love Spell). 48 שעות לאחר מכן, בעלי באמת התקשר אלי ואמר לי שהוא כל כך מתגעגע אליי ולילדים, כל כך מדהים!! אז הוא חזר באותו יום, עם הרבה אהבה ושמחה, והתנצל על טעותו ועל הכאב שהוא גרם לי ולילדים. אז, מאותו יום ואילך, נישואינו היו חזקים יותר מבעבר, הכל הודות לד"ר APATA. הוא כל כך חזק והחלטתי לשתף את הסיפור שלי באינטרנט. ד"ר אפטה הוא גלגל כישוף אמיתי ועוצמתי שתמיד אתפלל לחיות זמן רב כדי לעזור לילדים שלי בעת צרה אם אתה כאן וצריך את האקס שלך בחזרה או את בעלך עבר לאישה אחרת, אל תבכה יותר, צור קשר עם הקוסם החזק הזה עכשיו. הנה איש הקשר שלו: שלח לו דוא"ל בכתובת:drapata4@gmail.com, אתה יכול גם לשלוח לו Whatsapp/viber עם המספר הזה (+22958359273), תודה

    השבמחק