יום ראשון, 7 ביולי 2024

מהו חבר כנסת?

 ח"כ מהשורה מסביר מהו חבר כנסת לאזרחים שמשלמים את משכורתו, אזרחים מכל המינים והסוגים:

עיתונאי מן השורה פונה לח"כ בראיון מסודר: "מדוע אתם בוועדה לא פועלים לביטול הפגרה הקרובה? המדינה במלחמה" והתשובה: "זה עניין מאוד פורמלי" -- כתבה של נ.ג במוסף הארץ, 05.07.2024, עמ' 10... להלן התשובה המפורטת:

"חבר כנסת זה לא ג'וב או עבודה מהסוג הרגיל. זה תפקיד של שליחות ציבורית, ומי שממלא אותו -- אין לו פגרה גם לא בשבת, ואני אומר את זה כשומר שבת, ולא בחגים וגם לא במה שמוגדר 'פגרה' שזה עניין מאוד מאוד פורמלי של עבודת המליאה, האמן לי נ. זה התפקיד הכי פחות משמעותי בכנסת, כשקוראים לך בשתיים בלילה ללחוץ על הכפתור עם האצבע.  הדבר המשמעותי זה העבודה השוטפת וגם הקשר עם הציבור, ובעיקר העבודה מול הממשלה ובפיקוח שלה. הוועדות גם כביכול פורמלית עובדות כמו שקבעה הכנסת בזמן מלחמה. העבודה שפ נמשכת בסטנדרטים -- לא כמו בפגרות רגילות. אני מסכים לגמרי שאנחנו בזמן מלחמה וכולם צריכים להיות מרוכזים אך ורק בדבר הזה. אני חושב שזה מה שיקרה במה שמכונה 'פגרה'. [שאלה חוזרת על עצמה] "אני אומר שוב -- המשמעות אולי רלוונטית לכל מיני עובדי כנסת. הרבה פחות לחברי כנסת. בפעם הקודמת של הפגרה, שגם היא הייתה בזמן מלחמה, לפחות בוועדות שאני חבר בהן, כמו ועדת חוץ וביטחון, ועדת חוקה, אני חושב שהעבודה הייתה כמעט רציפה. לפחות שתיים-שלוש פגישות בשבוע. העבודה האמיתית היא... אני אתן לך דוגמה מהשבוע שעבר [כדי להמשיך להתחמק מתשובה הוא נכנס לדיון על נושא לא רלוונטי שלא נשאל עליו]" כאשר העיתונאי חוזר פעם אחרי פעם על השאלה, ממשיך האיש להתחמק מתשובה ישירה ופשוטה ומתיש את העיתונאי המסכן שמתייאש ומרים ידיים ואז אותו ח"כ מסכם "אני אומר שוב, במקום לבטל משהו שלא קיים, צריך להסדיר את מה שכן קיים" -- משפט פתגמי פחלוסופי מן המעל הסןקרטית ממש!

כאזרח קטן, גרגיר חול נשטף בים, תהיתי על האמירה של אותו נבחר ציבור (אגב, הגיע לכנסת רק בזכות החוק הנורווגי) ולהלן הניתוח שלי של התשובה המלבבת שלו תוך מעקב בקריאה צמודה של מילותיו:

להיות ח"כ 'זה לא ג'וב או עבודה מהסוג הרגיל' -- רוב חברי הכנסת, בכל הכנסות האחרונות, פרט לבודדים, מתייחסים לזה כאל ג'וב ואף אומרים זאת בקול רם ובפומבי! מדוע חושב האיש ש'עבודה מהסוג הרגיל' זה רמה נמוכה כל כך, הרי משכורתו ממומנת מעבודה מהסוג הרגיל של כל אזרחי מדינת ישראל והיא לבטח יותר חשובה מעבודתו של ח"כ לא ג'ובניק!?
'זה תפקיד של שליחות ציבורית' -- ואני חשבתי שמדובר בכל הציבור ובעיקר ברווחתו ובעיקר במלחמה ומה עניין פורמליזם לכאן? אז אם מדובר בזה שעבודת המליאה היא לא חשובה אז בואו ונבטל אותה ואז לא יאושרו חוקים ואנחנו האזרחים הקטנים נסבול פחות... מה זה 'עבודה שוטפת'? אין תשובה; 'עבודה מול הממשלה ובפיקוח שלה' -- חברי הכנסת של בהקואליציה מעולם לא עבדו מול הממשלה, הם מעולם לא מפקחים עליה ונכו שהם עובדים בפיקוח של הממשלה -- נראה לי שאותו ח"כ סוף סוף מסכים שהוא/הם חותמת גומי בלבד
אז מדובר בעניין פורמלי בלבד והוא חשוב ל'עובדי הכנסת האחרים' ובמילים אחרות המשרתים של חברי הכנסת שמגיע להם חופש, אבל משום מה הם מקבלים חופשות פי כמה וכמה ממני האזרח הקטן! וכי למה?
ואם הפגרה זה 'ישראבלוף' אז צריך לבטלה לא בגלל המלחמה אלא בגלל שאותו ח"כ מסביר שזה סתם חארטה... והמבין יבין...
וכעת לעניין הרחמים: אם מדובר בשליחות אז העובדה שאתה עובד בשבתות וחגים אינה רלוונטית כי גם רופאים רקציני צבא ומשטרה  ורבים אחרים עובדים בשבתות וחגים ועדיין אין להם 'פגרות' מפגרות ובוודאי שלא בזמן מלחמה.
אז אם אתה עובד בפגרה בוועדות הכנסת, וזה העיקר, היכן התוצאות כשמדובר בטיפול באזרחים מהעוטפים, בכלכלה, בחברה ובמה לא?
ולבסוף: מה עם קצת רגישות, זניחת האטימות והניתוק ובעיקר להראות דוגמה אישית ואת כל זה לא רק לבייס שלך אלא לכל האזרחים הסובלים... הם משלמים את משכורתך...

אשאיר לציבור לנחש מי הוא אותו ח"כ מופלא... ואידך זיל וגמור...




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה