יום שני, 29 באוגוסט 2022

התרופה לדלקת החינוך

                   התרופה לדלקת הכרונית של מערכת החינוך: חיסון משולש לטווח ארוך! 

על שלושה דברים עומד המרפא לנגע: על הרחקת המוגלה=הפוליטיקה ממערכת החינוך;  על תוכנית עשור בלתי נתנת לשינוי של הגעה להקטנת מספר התלמידים בכיתה לפחות מעשרים כציווי של 'ייהרג ובל יעבור' [מה שייחייב תוכנית עשור לבניין בתי ספר וחדרי חינוך, להתאמת ציוד ואביזרים וכמובן לקביעת לו"ז לעדכון מחייב כל חומש או עשור];  על שינוי שורשי בהכשרת המורה: מעבר למתן תואר מחייב בנוסח הרופא או עורך הדין או המהנדס וכדומה.

הדבר הראשון: קביעת נציב חינוך מקצועי נטול גוון פוליטי, הנבחר על ידי ועדה מיקצועית למשרה בת 6-4 שנים עם אופציה להארכה חד פעמית לקדנציה נוספת... וזה קבוע בחוק יסוד חסר פשרות. לנציב יהיה נציג מטעמו בדיוני הממשלה הרלבנטיים...

הדבר השני: הקביעה הזאת היא אסטרטגית ולא טקטית ומחייבת את הממשלה הנבחרת ללא תלות בגחמות פוליטיות או מצבי חירום כאלה ואחרים.

הדבר השלישי: שינוי רדיקלי במעמדו של המורה על ידי קביעת מסלול הכשרה שבסופו תואר זהה לכל תואר מקצועי אחר... למשל: נקבע מאז ועד ימינו שתואר אם.די. (רופא) יוענק אחרי שש שנות לימוד+שנת סטאג'= רופא כללי> ואז במידה ויחליט על תוכן התמחות לצורך קבלת תואר מומחה ב-... זה מחייב איקס שנות התמחות+בחינות הסמכה... וכך הלאה והלאה.

המשולש הזה מחייב תקציב מתוכנן שגם הוא לא יהיה בר שינוי ובנוסף, כלל יסוד=חוק כדלקמן: בין השעות 8-7 בבוקר ועד 12-13 בצוהריים כל התלמידים ללא הבדלי דת, גזע, מין, מוצא ולאום מחוייבים בלימודי ליבה באופן מוחלט; שעות 14-13 מוקדשות לארוחת צוהריים; שעות 17-14 מוקדשות ללימודי זרמים על פי רצון המשפחות -- עד כאן על חשבון המדינה! >לשעה 17, כל משפחה יכולה להמשיך על פי רצונה ועל חשבונה בלבד...

 כל היתר יפורט בתוכנית שתפורסם בהמשך... ואידך זיל וגמור!

נ.ב. לאחרונה הופיעו עשרות אם לא מאות עצות, מחשבות, טרוניות ואמירות תיאורטיות פילוסופיות מרשימות למדי מצד מומחים ויועצים מטעם... כל מיני טעמים... ששוות כקליפת השום ללא תנאי יסוד מעשיים שפורטו למעלה... והמבין בעת הזאת יבין!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה